RSS Flöde

Plagiat

Postat den

”Det har kommit till min kännedom att det säljs kläder i tyger som är direkt plagiat av en del tyger jag syr i. Dock i mycket sämre kvalité. Jag vill klargöra att jag köper alla mina tyger från välrenommerade leverantörer, ofta småföretagare, som håller hög kvalité och har noga utvalda tryckerier! Jag betalar för kvalité framför kvantitet och de vet jag att mina kunder också gör. Så ser ni kläder i likadana tyger som mina kläder, men till halva priset, KAN det vara (är troligtvis) plagiat. Rekommenderar då att ni synar tyget noga innan ni väljer att köpa.
Vill dock helst rekommendera att ni väljer att inte köpa alls, då designern av tyget förlorar massor på att bli plagierad. Vi i syvärlden är rädda om/stolta över ”våra” svenska designers och de flesta av oss betalar gärna lite mer för att hålla en hög kvalité på det vi syr, så vi i vår tur kan erbjuda den kvalitén som våra kunder förtjänar Vill därför inte på något sätt bli ”ihopkopplad” med de plagiat som nu finns på marknaden.”

Kommentera

