RSS Flöde

Stjärnset med tröja och byxa – helt klart nöjd!

Postat den

Sista lediga dagen på julledigheten (även om jag har varit iväg och jobbat lite även dessa dagar känns det verkligen som att vardagen börjar om igen på riktigt imorgon…) jag och dottern har varit på bio och sett Sune i Grekland, men, jag har även hunnit sy 🙂 Ett set med tröja i stjärntyg i två varianter – jag hade tur som fick tag i stjärntyget med cirklar, det sålde slut direkt! – och ett par matchande manchesterbyxor med fickor och lite andra detaljer. Även på dessa har jag lagt in av resåren som har snöre i sig.

Allt flöt på riktigt bra med det här setet, det enda som strulade lite var med ”knapphålen” som jag syr för snöret (ska beställa hem öljetter) men sydde på provbit först så…

(benmuddarna kommer jag ev att sy tightare, vill prova dom på han först, fördelen med att sy – man kan få det exakt som man gillar och trivs med 🙂 )

Så, här kommer det! 🙂

20130106_174949 20130106_175006 20130106_175017 20130106_175030

Storlek 116/122.

Finns kvar nog med tyg till en till tröja 😉 (de svart/vita stjärnorna är slut men finns många fina kombinationer att hitta på! jag hade flera jag valde på)

PS! Tyget räcker till någon mössa också! Blir nog superfina mössor i cirkelstjärnorna 🙂 DS!

Ett svar »

  1. Snyggt! gillar framför allt bakfickorna, jättesnyggt med stickingarna och stjärnorna!

    Svara

Kommentera

