RSS Flöde

Molo-ish! ;) Tröja i Fototryck.

Postat den

När sonen var liten köpte jag ofta Molokäder åt han (på tradera) jag gillade verkligen fototrycken och stilen överlag på dom. Därför blev jag eld och lågor när Stoff och Stil kom med ett fototryck med isbjörnar och pingviner, jag har faktiskt haft tyget liggandes i skåpet mitt ett tag, men idag kom inspirationen 🙂 och jag tog fram tyget och klippte och sydde. Har bara dottern och äldsta sonen hemma i helgen så har mycket tid att sitta och sy. Jag valde att kombinera med turkos/vit sjärntyg på ärmarna, röd halsringning och röda dekorsömmar. Stort plus den här gången är att symaskinen var så snäll så, det gick tom bra att sy dekorsömmar vid raglanskärningarna och fålla 🙂

Den här tröjan är sydd i storlek 116/122.

Och! Jag har tyg kvar så det räcker till en till i samma storlek (eller mindre), ja, när jag tänker på det kan jag nog få ut en större om jag syr bakstycket i ett annat tyg, kan bli snyggt det också 🙂

 

 

fototrycktröja.fåll fototrycktröja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pssst! Har en facebooksida också 🙂 gilla gärna ,blir utlottning när jag har 50 gillare…

Kommentera

