RSS Flöde

Bak- och framlejon – ej längre UFOn….

Postat den

Har äntligen fått klart det här setet som blivit liggandes halvklart ett bra tag, så kallade UFOn… 😉

sytt i de underbara bak- och framlejonen och tjock lejongul velour till byxorna. La till resår och snöre i midjan på byxorna (som jag fick hem från en vän i sygruppen på facebook) eftersom sonen nästan alltid tappar sina byxor.

Ena tröjan har fusk-kortärmad med ”långärmat under”, och gula muddar, jag hade tänkt ha orange mudd på den andra tröjan men min beställda mudd försvann spårlöst när jag hade tvättat den! Anledningen till att det här fina setet inte blev klart på en gång utan blev UFOn är att jag blev lite ovän med symaskinen… (ja, mina nya fina…:() den gjorde hoppstygn och tuggade när jag skulle fålla och sy kanterna, jag blev så sur att jag la bort det i en låda. Idag däremot gick det bra att sy klart allt. Överlag nöjd efter allt strul, förutom att sömmarna jag hade hunnit sy (innan det förpassades till sin låda) inte är helt fina…

image

Kommentera

