Sovmorgon och övar styngsättning :)

Postat den

Vad härligt! Jag – vi, fick sovmorgon idag, jag och yngsta vaknade halv tio, låg och myste lite, gick ner och åt frukost. Efter det satte sig sonen vid morgontv och jag började fundera på om jag ska sy lite. Kom på att det vore roligt att göra en tröja med McMissile till sonen eftersom han just nu älskar Finn McMissile. Började med att leta broderier att köpa, men tänkte sedan: jag måste ju lära mig att stygnsätta, annars var det ganska onödigt att köpa programvaran för ett par tusen! Så, jag började istället leta bilder på McMissile, satte mig och justerade en del i Photoshop så det skulle bli en bättre grund att styngsätta ifrån, och sedan över i Embrid och öva öva öva öva! Det är allt annat än lätt – skulle ha gått kurs, men jag kör på Learning by doing, letar då och då efter tutorials och tips i forum och så…

Ska visa nedan hur den ser ut NU, ska pula på lite mer med bilden, fick tips om att ändra lite vinklar för att få mer liv i broderiet, så det ska jag prova mig på 🙂 Dagen är ung än! fast året snart är slut… om tolv timmar… Haha, klockan är strax efter tolv, och dotterns kompis (med pappa såklart…) stannade för ett tag sedan till härute med skoter och undrade om dottern ville följa med. Klart hon ville! Men det blev lite stressigt för hon hade just klivit upp och höll på med sin frukost… Jag sa till hon: dom kommer tro du sover hela dagarna.. (hon sov lika länge igår…) -ÄH! det är ju JULLOV! ropade hon innan hon glatt rusade ut till skotern. Glad att hon får en så rolig start på dagen!

Någon mer som började dagen glad var 5årige sonen som kom och såg vad jag höll på med, åh du styngsätter McMissile! 😀 (vad snabbt dom snappar upp saker, att han såg att jag höll på att styngsätta(!) och inte något annat med bilden…) jätteglad skulle han ha en bild utskriven att måla som han vill ska styngsättas… hmm… vi får se….

Men nu ska jag fortsätta… här har ni McMissile i sin nuvarande form:

mcmstygnsatt

Passar på att önska ett GOTT NYTT ÅR!

 

 

 

 

 

En dryg timma senare har jag hunnit göra lite förändringar, så nu ser den ut så här:

mcmissileStygnsatt

 

 

 

ändrat vinklar, minskat styngtätheten, nu ska jag bara försöka gruppera färgerna smart så det inte blir ”sjuttioelva” trådbyten…. 😉

Ett svar »

  1. Oj vad duktig du är. Tänk om jag kunde orka mig sätta mig in i mitt stygn program oxå. Sist jag använde min broderi enhet så blev vi så osams. Ja ja kanske ska ha det som nyårslöfte. Hmmmm …
    Väldigt fint vad den i alla fall
    Gott Nytt År!
    Linda (http://madebyjinna.blogspot.no)

    Svara
  2. Häftigt att stygnsätta. Önskar jag hade en broderimaskin ibland. Kanske någon gång i framtiden. 🙂

    Svara
    • Oh ja! det är roligt, svårt men roligt, ibland frustrerande när det inte blir som man vill, men så är det väll med det mesta…. 🙂

      Svara
  3. Wow, vad fin den blev! Stygnsätta är så roligt, men ibland blir jag lite otålig! Vill ju att det skall gå fort, men ger man sig till tåls så får man ju sina broderier precis som man vill ha dem! 🙂

    Svara
  4. Vilken fin! Broderimaskin alternativt kombimaskin står näst på min önskelista 🙂

    Svara
  5. Det fixar du! Det ser ju jättebra ut! Funderar på om jag ska skaffa mig Embird. Det ser ju väldigt roligt ut att kunna stygnsätta själv. Har också en PC2. 😉

    Svara

Lämna en kommentar