RSS Flöde

Namnmössa och en hög blåa mössor

Postat den

Jag och femåringen är lediga idag, så vi sitter och tar det lungt, jag har stygnsatt lite broderier  – har äntligen börjat lära mig det nu! men jag tar det i etapper, har mest fokuserat på stygnsättning av bokstäver/ord, så det börjar jag ha bra koll på! 😀 – för att sy lite mössor, hoppas få sälja lite på skyltsöndag i helgen. Iallafall, då kom jag på att jag har glömt att visa det jag sydde klart förra veckan/början av denna vecka. Så här kommer lite bilder, först en namnmössa, beställning från dottern som ville ha med sig som present till kalas/disco förra helgen.

mössaella

Sedan en Skellefteå-mössa, den här får räknas som 2:a sortering då symaskinen bråkade lite vid 4:an (det är inte alls så lätt att brodera på maskinen, det är en hel vetenskap om mellanlägg, plast, stynsättning, tråd, inställningar etc) men i övrigt så blev den som jag hade tänkt mig, rätt så cool om jag får säga det själv 🙂

mössaskeå

(vuxenstorlek)

Och till sist (men inte minst 😉 ) en hög med barnmössor, stl ca 48

mössor

Och nu ser jag att en hälften av mössorna saknas på bilden, ska fota dom lite senare då, dom är med racerbilar fram, recerbilsreflex på en del och  rutigt bak.

Mössorna är fleecefodrade, de med hästar är prickiga bak, hästar fram.

Kommentera

