RSS Flöde

Jacka med vingar….

Postat den

Sydde klart min höstjacka idag, en Minoru som sys i Karinottilias Sew along. Har legat lite efter med sew alongen, men på slutet kom jag igång, ikapp och förbi och blev klar. 🙂 Jackan är sydd i mörkbrun babycord från Stoff och stil, med tunt polyesterfoder och lite finare foder i krage – birds of Norway. På ryggen har jag broderat vingar, den mönsterfilen är köpt hos Urbanthreads. Broderiet var inte alls så lätt att få till, babycord är knepigt att sy i, det både glider och suger sig fast, så jag fick öva många gånger på broderiet innan jag fick till det. Invigde jackan idag, och jag är mycket nöjd, den blev otroligt skön och mysig, så jag har redan börjat fundera över att sy en till med varmare foder för vintern. Den här hoppas jag ska gå att använda ett tag till med ulltröja i.

Passade även på att sy ett matchande nyckelband, behövdes verkligen för jag har inte haft någon ordentlig nyckelring.

Och femåringen fick sig en mössa idag också, han har länge tjat att jag ska brodera något med ett skelett på, men nu när han skulle välja så blev det en döskalle. Färgerna på broderiet har han valt helt själv. Lite besviken blev han att han inte kunde ha den på sig redan idag, den var blöt efter att jag sköljt bort plasten från den.

»

  1. Du ska vara så stolt!!! Den är jätte fin!
    âlskar dem fina vingarna!

    Svara

Kommentera

