RSS Flöde

Sytt för varmare dagar… t-shirts, linnen, linneklänning

Postat den

Idag har jag sytt klart ett gäng med t-shirts åt sonen, linne åt densamma, linne åt mig.

Linneklänningen till dottern sydde klart igår, eget mönster som jag har knåpat ihop.

Linne till mig och till sonen, eget mönster. Jag hade tänkt göra kantbanden i en annan färg till sonens linne – ta upp det gula i katternas ögon – men sonen ville absolut ha vitt.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 t-shirts till sonen, har börjat göra stl 122 nu! Oj vad tiden går… egentligen kan han ha 110/116 än men det är bättre att göra tröjor han kan ha ett tag.

Vänstra i fiskarmönstrat från lilofant

Höger – min favorit av dom jag sydde – i ocean turkos från znok, båda tygerna är slutsålda och finns inte längre, jag har sparat dom i mitt tygskåp sen förra sommaren.

 

 

 
också två till, den vänstra i husvagnssemester låg i min ufo-låda och var nästan klar, hade bara fållarna kvar på den.

Den högra i Fem små aportyget, med stjärnor från michas på ärmarna, blev lite arg, hade köpt gult tyg att matcha med på ärmarna, men hittade det inte så nåja tänkte jag, rött funkar väll det med… vilket tyg hittar jag just när jag sytt klart den tror ni? Jag behöver ett större tygskåp….

 

 

 

 

Den här tröjan var sonen snabb att norpa åt sig inne i syrummet igår!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En tidigare obloggat tröja som jag passar på att visa, fordonstyg från jny-design. Långärmad med raglanskärning.

 

 

 

 

 

 

 Här är (nästan) hela gänget med tröjor, känner mig flitig 😀

 

 

 

 

 

 

 

Ett svar »

  1. jätte snygga kläder du syr

    Svara

Kommentera

