RSS Flöde

Tunn sommarmunkjacka i Darling

Postat den

Munkjacka är ett sånt där plagg som jag använder dagligen. Så skönt att dra på sig när man fryser, men nu på sommaren så är mina vanliga från Stadium alldeles för varma. Därför satte jag mig och sydde en i Darling – trikån i det är lite tjockare tycker jag och kändes som att det skulle passa bra till en sommarmunkjacka. 🙂 I kantningen till huvan och fickorna valde jag att sätta spets, började att kanta med mudd men tyckte att det blev för tjockt, och misstänkte att det skulle tynga ner huvad, då jag har valt att göra den ofodrad. Så, ett par muddshorts med spets skulle väll vara snyggt till? Jag får sätta mig och rita mönster och göra ett försök någon dag när det är syväder. I och för sig är nästan allt väder syväder, så länge det inte är ”oj vad varmt vi MÅSTE och bada”, regnar det sitter jag inne och myser, är det sol sitter jag ute på altan och myser. 🙂

»

  1. Åh så härlig! Jag som lagt undan 2m t mig:) får nog plocka fram det nu! Tack för inspirationen!

    Svara

Kommentera

