RSS Flöde

Smurfar och stjärnor (lite sent om julkläder…)

Postat den

Nu har jag visst haft ett långt jullov från bloggandet, däremot var jag väldigt flitig vid symaskinerna inför julen. Fick hem ett härligt smurftyg strax innan jul som jag hann sy  både julklapp och en julskjorta till lillen av. Tycker det blev fint att matcha smurfarna med det röda stjärntyget, bröt av lagom mycket. Lillen fick ett par härliga velourbyxor med sjärnor att ha till,  byxorna har fickor med rött velourfoder. .  (Sydde även en klänning till mig själv i det turkosa velourtyget, men den har visst inte fastnat på bild 🙂 )

Skönt nog har jag mycket kvar av båda tygerna, lillen har önskat sig en tröja i det turkosa velourtyget, så det kommer jag att sy.

”lillen” (ja, han är min minsta, så lillen för mig) i sina julkläder, och till höger singoallan i smurftyg som jag sydde i julklapp åt en väns dotter.

Kommentera

