RSS Flöde

Elefantmössa och pingvintröja i tyger från Tyskland

Postat den

Tog mig en sydag i helgen, då hann jag sy en mario-cardigan till Joel – som blev nästan klar eftersom jag fick slut knappar, tur att Bibbis är snabb på att skicka, fick hem dom igår – i egenritat mönster. Tyget har jag beställt från Korea (via Etsy). Sydde även en  tröja till mig själv i svarta pingviner och gråa stjärnor. Jag måste säga att jag är verkligen nöjd med tygerna från Tyskland. Hurra att mer är på väg hem till mig! (snart ett fal för lyxfällan: vad är det här? tyger för hur mycket pengar? fy fy… )

Idag är det vitt av frost ute och min mössa ligger i tvätten. Därför satte jag mig i morse och sydde en ny mössa. Valde det fina petrolfärgade elefanttyget från Michas, som foder valde jag ett senapsgult tyg och fleece mellan lagren för en lite varmare mössa.

Nu ska jag ta fortsätta med Joels OP 🙂

(klicka på bilderna så blir dom större)

Det går bra att beställa en egen fin mössa. 120 kr, maila ellamadeit[snablea]live.se

Kommentera

