RSS Flöde

Det var på tiden…. men absolut inte för sent….

Postat den

Förra våren sydde jag ett par jeansshorts åt 4-åringen som han älskar! De har använts flitigt, både förra sommaren och denna. Enda ”problemet” har väll varit att han vill ha dom bak och fram för att ha den fina eld-fickan fram. Jag blev supernöjd med shortsen och klippte direkt ut ett par hellånga i samma modell (även dom av ett par kasserade vuxenjeans) men dom blev aldrig färdigsydda eftersom jag och symaskinen blev ganska så ordentligt ovänner när jag sydde shortsen. Så, jag la dom i lådan och tänkte att jag syr dom när jag har en overlock!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jeansshortsen och dom nya jeansen.

Idag satte jag mig (ok, plockade fram dom igår) och sydde klart dom. Satte den här gången fick lite på sniskan framåt för att slippa att han har byxorna på sig bak och fram hela tiden.Upptäckte att dom var stora i storleken, mönstret var stl 104, han har nu 116, men jeansen jag sydde idag är ändå nästan lite för stora!  Också dit med min nya, fina namnlapp! 😀

Sydde även ett fint pannband åt dottern i går av sista biten stjärnor på brun botten.  Den har inte hunnit fastna på bild, men dottern blev överlycklig!

Kommentera

