RSS Flöde

Mössdag…

Postat den

Mulet och grått ute idag, vad gör man bäst då? Tja, eftersom det varit lite kallt på kvällarna, och jag har haft iskalla öron efter kvällspromenaden med hunden, tänkte jag att det var en bra dag att sy lite mössor. (dessutom kan jag inte sitta vid datorn så länge eller läsa eftersom jag har ont i ögat…) Än så länge har jag hunnit sy två mössor idag. En till 4-åringen som ville ha en mössa med helikopter, så han fick en blå – favoritfärgen – i fordonstyget från JNY. Beställde ett fyndpaket i våras som det var en hel del bitar med i som var för små för att sy något annat av – bra att använda upp till mössor.

Till mig själv sydde jag en vändbar mössa, med röda moln på ena sidan och brunt med stjärnor på andra sidan. Bruna sidan blir nog min favoritsida att ha upp. Väldigt nöjd med min mössa, tycker den blev fin och den är jätteskön!

Ska nog hinna sy några mer mössor idag om jag bara kan bestämma vilket tyg jag ska använda – inser att jag behöver mer tyg!

 

Kommentera

